חמינאי מאזין? השר גלנט במסר דרמטי לאיראנים

קובי פינקלר 1 Comment on חמינאי מאזין? השר גלנט במסר דרמטי לאיראנים

שר הביטחון גלנט בטקס הענקת דרגות לאלופים הנכנסים: "הסכנות העומדות בפני מדינת ישראל הולכות ומתעצמות, אנו עלולים להידרש לממש את חובתנו להגן על שלמות ארצנו"

צילום: ניקול לסקבי, דוברות שר הביטחון
21:04
29.04.24
קובי פינקלר No Comments on עידו אביב וקאלקידן מהרי הי"ד נפלו בעזה; "השארת לבבות מרוסקים"

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

צילום: ניקול לסקבי, דוברות שר הביטחון

שר הביטחון, יואב גלנט, העניק לפני זמן קצר את דרגות האלוף, לנמרוד אלוני שייכנס לתפקיד מפקד פיקוד העומק ומפקד המכללות הצבאיות, ולדוד זיני, שימונה למפקד פיקוד ההכשרות והאימונים בזרוע היבשה ולמפקד הגיס המטכ״לי.

בטקס, שנערך בבסיס ״הקריה״ שבתל אביב, השר גלנט העניק לשניים את דרגות האלוף יחד עם הרמטכ״ל רב-אלוף הרצי הלוי ומשפחותיהם, בנוכחות פורום המטה הכללי של צה״ל.

בדבריו, התייחס שר הביטחון גלנט להתפתחויות האחרונות בסוגיית הגרעין האיראני ואמר: "הסכנות העומדות בפני מדינת ישראל הולכות ומתעצמות ואנחנו עלולים להידרש לממש את חובתנו על מנת להגן על שלמות ישראל ובעיקר על עתידו של העם היהודי. המשימות הן כבדות והאתגרים הם גדולים. המציאות בה אנו נמצאים מורכבת, אך מדינת ישראל, צה״ל וכל גופי הביטחון, תדע מה לעשות כדי להבטיח את ביטחון ישראל בהווה וגם בעתיד, בעזרתכם חברי המטה הכללי הנוכחיים והמצטרפים".

שר הביטחון בירך את האלופים הנכנסים: "ראיתי איך נמרוד אלוני מפקד על אוגדת עזה, הסתכלתי על הדברים מקרוב בביקורים שלי כשר בממשלה והתרשמתי. כאשר המינוי הובא לאישורי על ידי הרמטכ"ל היה לי ברור שיש על מי לסמוך, והדרך שנמרוד עשה היא דרך מרשימה מאוד. אני מודה לך על כל מה שעשית ועל מה שעוד תעשה״.

״על דוד זיני פיקדתי במשך ארבע שנים כמפקד פיקוד הדרום. כשהיה מג"ד 51 ומפקד אגוז ביצע במשך תקופות ארוכות משימות בפיקוד הדרום, ועשה זאת בהצטיינות ובהצלחה. הראיה הבולטת לכך היא הצל"ש שהגדוד קיבל והפעולה של יחידת אגוז במבצע ״עופרת יצוקה״. יש על מי לסמוך ויש במי להתגאות״.

השר גלנט הודה לאלופים היוצאים, מוטי ברוך ואיתי וירוב: "צה"ל נפרד משני קצינים מצוינים. את מוטי ראיתי כרמ"ח מבצעים – התרשמי מהיכולות, מהענייניות, מהמקצועיות, מקור הרוח ומנועם ההליכות שאפיינו את הדברים וההסתכלות על הדרך״.

״את איתי הכרתי בנסיבות אחרות, אף פעם לא הייתי המפקד שלו אך מצאתי את הדרך לסייע לו, הדבר הזה היה חשוב לצה"ל וחשוב לו. איתי הוא איש ספר ולוחם מצטיין. אני בטוח שאיתי ומוטי ימשיכו לתת למערכת הביטחון גיבוי וסיוע״.

נזכיר כי רק לאחרונה התבטא גם הרמטכ"ל הרצי הלוי בנוגע לאיראן והבהיר כי "איראן התקדמה בהעשרת האורניום יותר מאי פעם. יש התפתחויות שליליות אפשריות באופק שיכולות להביא לפעולה".



1 תגובות

מיין תגובות
  1. 1

    שיח חלול.
    כאילו, חלילה, אין בורא עולם.
    כואב ומביש.